Hij is in 2001 afgestudeerd als leerkracht Elektro-Mechanica en Technologische Opvoeding. Hij was ook jarenlang leerkracht in de eerste en tweede graad van de Sint Ludgardisschool te Merksem. In 2009 ...
Gert is professioneel gepassioneerd door: studiemotivatie, zelfgestuurd leren, soft skills en datavisualisatie. Gert Vanthournout (Phd) is onderzoeker bij en coördinator van het Onderzoekscentrum e...
ContextDe dienst Student en Samenleving van AP Hogeschool, die beleid maakt rond studenten, studentenondersteuning, diversiteit en duurzaamheid, wil het studentsucces en de retentie van kwetsbare stud...
Friendly Informal Immersive Cloud Alternative (FIICA) zal innovatieve leer- en samenwerkingsmethoden ontwikkelen en 'actief leren' bevorderen. Dit betekent dat studenten niet alleen passief informatie...
Het project ‘The Imaginary Friend: co-creatie educatieve toolkit’ gebruikt de gelijknamige virtual reality-beleving om reflectie en dialoog rond mentaal welzijn te stimuleren in de eerste graad secund...
Doel? We willen leerkrachten in het basisonderwijs beter leren omgaan met toenemende polarisatie in de klas en positief leren samenwerken met ouders. Om dit doel te bereiken, ondersteunen we leerkrach...
Het Erasmus+-project ‘antibias education for early childhood teachers: learning through videocoaching’ (of kortweg: ABC4T) streeft naar sociaal rechtvaardig kleuteronderwijs in vijf Europese landen (B...
Voorbereiding subsidieaanvraag voor onderzoek naar effectiviteit van werkplekleren in graduaatsopleidingen.ContextSinds 2019-2020 bieden Vlaamse hogescholen graduaatsopleidingen aan. Deze praktijkgeri...
ProbleemstellingDe B-stroom in Vlaanderen zag tussen 2016 en 2021 een toename van 14% in leerlingenaantallen, terwijl de totale leerlingenpopulatie slechts met 8% groeide. Dit gaat gepaard met een sti...
ContextTussen 2019 en 2021 ontwikkelden en valideerden de Associatie KULeuven en de AP Hogeschool de Vlaanderen brede Toelatingsproef voor Graduaatsopleidingen (TPG). De toelatingsproef geeft kandidaa...