Hij is in 2001 afgestudeerd als leerkracht Elektro-Mechanica en Technologische Opvoeding. Hij was ook jarenlang leerkracht in de eerste en tweede graad van de Sint Ludgardisschool te Merksem. In 2009 ...
Gert is professioneel gepassioneerd door: studiemotivatie, zelfgestuurd leren, soft skills en datavisualisatie. Gert Vanthournout (Phd) is onderzoeker bij en coördinator van het Onderzoekscentrum e...
PROBLEEMSCHETS Momenteel ontbreekt een zicht op actueel CLIL-onderwijs (= Content and Language Integrated Learning) in Vlaamse scholen. Recent onderzoek toonde indicaties voor selectiviteit van CLI...
Lisa Van Streydonck behaalde in 2022 haar master in de Pedagogische Wetenschappen (Onderwijskunde) aan de Universiteit Gent. Het jaar nadien werkte ze de Educatieve Master in de Gedragswetenschappen a...
The T-ACT project aims to improve competences of SE-educators, learners resilience and active social engagement. The project will develop a model to scaffold teaching competences for active citizenshi...
Yasmine Wauthier werkt als onderzoeker in de Onderzoeksgroep een Leven lang Leren en Innoveren (OLLI) van de AP Hogeschool Antwerpen. Tot nu toe heeft haar loopbaan verschillende omwegen gemaakt na...
Achtergrond Via de dienstverlening van haar student center wil AP Hogeschool maximale leerwinst voor elke student garanderen. Dit noodzaakt onder meer dat studentenbegeleiders studentennoden en -pr...
Inge Van Helshoecht (°1969) studeerde af als ergotherapeute en startte haar carrière in het revalidatiecentrum Pulderbos. Daarnaast volgde ze steeds haar passie voor theater. Sinds 2008 is ze werkzaam...
Anja Hicketick is filosoof, ze schreef als kandidaatsverhandeling “Het rekenende denken als inter-esse” en als eindverhandeling “In vrijheid kiezen voor medemenselijkheid: On Liberty als richtsnoer i...
Games for Goals aims to contribute to innovative teaching of global citizenship and sustainable development in primary education in Europe. Its objective is to improve the capacity of teachers to inte...