2024 - 2026
AI ter ondersteuning van hulpverleners in de jeugdzorg (AI4Care)
Onderzoek naar op welke manier en in welke vorm generatieve AI de sociale sector en meer specifiek de jeugdhulpverlening kan ondersteunen?
2024 - 2026
Onderzoek naar op welke manier en in welke vorm generatieve AI de sociale sector en meer specifiek de jeugdhulpverlening kan ondersteunen?
2024 - 2026
Onderzoek naar consumententypologie, communicatiestrategieën en praktijkvoorbeelden rond eco-bewust handelen
2024 - 2024
PROBLEM OUTLINE ‘Game-based learning’ refers to the use of digital games for educational purposes, such as acquiring knowledge, developing skills, and/or changing attitudes and behavior (All et al...
2024 - 2026
De bevordering van duurzame ontwikkelingsdoelstellingen in de onderwijsprogramma’s
2023 - 2025
Dit TETRA-project, gesteund door het Agentschap Innoveren & Ondernemen zal de verworven kennis rond Generative AI toepassen voor de creatieve industrie.
2023 - 2025
E-sports-teams ondersteunen a.d.h.v game metrics
2023 - 2025
Met steun van het Industrieel Onderzoeksfonds onderzoekt het AI4UX-project hoe AI kan ingezet worden om automatisch relevante gebruikerspatronen te detecteren in deze data. Dit laat toe om de gebruikerservaring te verbeteren en digitale toepassingen te personaliseren op basis van het gebruik.
2023 - 2025
The technological revolution is proceeding fast, every day we see new interesting applications. The communication between humans, machines and their constant communication through the Internet is ...
2023 - 2024
Branding without packaging: hoe als merk succesvol communiceren bij het deels of volledig weglaten van de verpakking als touchpoint?
2022 - 2023
Designing for Better Game Stream Discovery
2022 - 2023
De inclusie van ecologische, sociale, co-creatieve, ethische en inclusieve aspecten in grafisch design
2021 - 2022
Decentralized Artificial Intelligence in IoT applications
2020 - 2022
Co-Creating with Machines
2020 - 2024
De inzet van video in een proces van cross-mediale productie en activatie
2019 - 2023
De nieuwsconsumptieroutes en betaalbereidheid voor nieuws bij 18-26 jarige Vlaamse jongeren.
2019 - 2020
De verpakking van de toekomst
2018 - 2022
Accuratere aankomsttijden van schepen door het gebruik van machine learning en big data-analyses
2018 - 2019
Het project ‘Designprincipes Online Educatief Materiaal’ inventariseerde de voornaamste do’s en don’ts voor het aanbieden van online leermateriaal. Deze principes werden vertaald in een vrij beschikbaar E-boek en leidde onder meer al tot samenwerking met de Nederlandse Stichting Praktijkleren.
2017 - 2021
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
2017 - 2018
“Hoe kan je als vormgever op een efficiënte manier een effectieve keuze maken uit het ruime aanbod aan e-Publishing tools?” e-Publishing, een containerbegrip “Digitaal publiceren” is een heel ru...
2015 - 2023
De inzet van corporate video in het digitale tijdperk: een bestudering van de evoluties op inhoudelijk en vormelijk vlak - het publiek aan het woord.
2013 - 2018
Custom Magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van ‘custom magazines’ vanuit tweezijdig perspectief.
2013 - 2016
Een analyse van de hedendaagse leer- en werkprocessen binnen de creatieve bedrijven van de grafimediatechnologische en crossmediale sector in Vlaanderen