CONTEXT In opdracht van AHOVOKS ontwikkelen we methodieken en tools voor de EVC-begeleider (= Erkennen van verworven competenties) en voor de (toekomstige) EVC-kandidaat die zijn afgestemd op de co...
Hij is in 2001 afgestudeerd als leerkracht Elektro-Mechanica en Technologische Opvoeding. Hij was ook jarenlang leerkracht in de eerste en tweede graad van de Sint Ludgardisschool te Merksem. In 2009 ...
The T-ACT project aims to improve competences of SE-educators, learners resilience and active social engagement. The project will develop a model to scaffold teaching competences for active citizenshi...
Yasmine Wauthier werkt als onderzoeker in de Onderzoeksgroep een Leven lang Leren en Innoveren (OLLI) van de AP Hogeschool Antwerpen. Tot nu toe heeft haar loopbaan verschillende omwegen gemaakt na...
Context Soft skills winnen aan belang op de arbeidsmarkt. VDAB wil daarom meer inzetten op inschatting en bewustwording van soft skills. Een middel om te werken aan bewustwording is het aanbieden v...
Achtergrond Via de dienstverlening van haar student center wil AP Hogeschool maximale leerwinst voor elke student garanderen. Dit noodzaakt onder meer dat studentenbegeleiders studentennoden en -pr...
Expertisecentrum LEERT! stelt de gelijke onderwijskansen van leerlingen in en buiten de grootstedelijke context centraal en streeft ernaar om voor het internationale onderwijsveld de verbindende partn...
Liesbeth ontdekte haar liefde voor leren, groeien en groepen in het jeugdwerk en na haar studies Sociale Agogiek kwam Liesbeth al snel voor de klas terecht. Ze combineerde de job van leraar PAV in het...
Barbra studeerde in 2007 af als licentiaat Sociale Wetenschappen, afstudeerrichting Onderwijs, Cultuur en Theoretische Sociologie. Ze begon als leerkracht NT2, NT1 en Communicatie in het onderwijsveld...
Joos Vollebregt is lerarenopleider Secundair Onderwijs Nederlands en Engels op AP Hogeschool. Hij verzorgt hierbij zowel het vakinhoudelijke als het didactische luik. Vanuit persoonlijke interesse en ...