Dit TETRA-project, gesteund door het Agentschap Innoveren & Ondernemen zal AI- en 3D-scanningtechnieken introduceren bij de ontwikkeling van VR-opleidingen. Door Proofs of conc...
Liesbeth ontdekte haar liefde voor leren, groeien en groepen in het jeugdwerk en na haar studies Sociale Agogiek kwam Liesbeth al snel voor de klas terecht. Ze combineerde ...
Barbra studeerde in 2007 af als licentiaat Sociale Wetenschappen, afstudeerrichting Onderwijs, Cultuur en Theoretische Sociologie. Ze begon als leerkracht NT2, NT1 en Commu...
...
Joos Vollebregt is lerarenopleider Secundair Onderwijs Nederlands en Engels op AP Hogeschool. Hij verzorgt hierbij zowel het vakinhoudelijke als het didactische luik. Vanui...
e-LIO beoogt twee doelen. Enerzijds ontwikkelen we een educatieve graduaatsopleiding voor LIO-studenten (leerkrachten in opleiding) waarin e-leren een significant deel van de o...
Probleemschets Naar schatting 1 op 4 Vlaamse jongeren kampt met psychische problemen en suïcide blijft in deze groep de hoofdoorzaak van overlijden. Scholen hebben hierin ee...
Probleemschets Content and Language Integrated Learning (CLIL) verwijst naar het aanleren van curriculumvakken in een andere taal dan de gebruikelijke instructietaal (bijv....
Probleemschets In de grootstedelijke Antwerpse context zijn er veel scholen met een groot aantal lage SES-leerlingen. In deze scholen ligt het aantal zittenblijvers opmerkel...
In 1989 behaalde Iris haar diploma als regent Nederlands-aardrijkskunde-Duits in Brussel. In haar secundaire school combineerde ze tot 2005 een lesopdracht in de 1ste en 2d...