Waar en wanneer koop je je boeken en cursussen? Wanneer is de bib open?
Hoe geraak je vlot naar de campus? Wanneer zijn de campussen open?
Muziek, dans, film, theater, musea ... Wie studeert in 't Stad zal zich geen minuut vervelen.
Op zoek naar een voordelige laptop? Is er gratis wifi op de campus?
Zin in een internationale ervaring? Bij AP zijn de mogelijkheden grenzeloos.
Wanneer zijn de blok, examens, stage en vakantieperiodes gepland ... ?
Als je definitief bent ingeschreven, kan je je lesrooster en klasgroep raadplegen (zodra beschikbaar). Als student vind je hierrond meer info op het studentenintranet.
Bij AP staan we voor je klaar met brede ondersteuning op maat.
Als je definitief bent ingeschreven, kan je op het intranet bekijken wanneer onthaaldagen en eventuele opfriscursussen voor jouw opleiding plaatsvinden.
Met deze tips & tricks ruil je Hotel Mama zonder zorgen in voor je eigen stekje.
Welke regels gelden er voor deelname aan examens, slagen voor opleidingen ...?
Dankzij een breed sportaanbod en voordelige studentenkortingen heb je als AP-student geen enkel excuus om te blijven stilzitten.
Deze organisatie voor en door studenten gidst jou door de serieuze en leuke kanten van het Antwerpse studentenleven.
Met deze mini survivalgids schiet je vlot uit de startblokken in het nieuwe academiejaar.
Tijdens je studententijd een eigen zaak of zelfs imperium uit de grond stampen?
Jouw stem telt. Vertegenwoordig jij mee de stem van de student in een van onze studentenraden?
Wanneer zijn de campusresto's open? Wat staat er zoal op het menu?
Op zoek naar verstrooiing en verbinding met andere studenten?
Dat hangt af van een aantal factoren. Lees meer over studiekosten.
Er bestaan wel heel wat opties voor studiefinanciering. Meer info vind je hier.
Voor persoonlijk advies kan je terecht bij onze Sociale Dienst (STUVO).
Inschrijven gebeurt volledig digitaal.
De uiterste inschrijfdeadline voor academiejaar 2022-2023:
Wil je inschrijven voor enkel opleidingsonderdelen van het tweede semester, dan is dit mogelijk tot uiterlijk 15 maart 2023, op voorwaarde dat de volgtijdelijkheid van deze opleidingsonderdelen dit toelaat.
In afwijking hiervan geldt voor de opleidingen Hotelmanagement, Organisatie & Management en Bedrijfsmanagement - Rechtspraktijk van het departement Management en Communicatie dat een inschrijving voor énkel opleidingsonderdelen van module 3 en/of module 4 mogelijk is tot uiterlijk 21 februari 2023, op voorwaarde dat de volgtijdelijkheid van deze opleidingsonderdelen dit toelaat.
Voor inschrijvingen na deze uiterste data in een opleiding van één van de departementen is de toelating van de toelatingscommissie vereist. Neem daarvoor contact op met het secretariaat van de opleiding waarvoor je wenst in te schrijven. Een inschrijving na deze uiterste data in een opleiding van de Schools of Arts is niet mogelijk.
Opgelet: Je bent pas definitief ingeschreven als je je studiecontract hebt ondertekend en je studiegeld hebt betaald.
Als je inschrijving definitief is, kan je via iBaMaFlex zelf bepaalde attesten raadplegen, ondertekenen of downloaden. Zoals bijvoorbeeld:
In de jaarkalenders kan je checken wanneer de blok, examens, stages, vakantieperiodes ... gepland zijn.
Als je inschrijving definitief is, kan je via WebUntis je lesrooster raadplegen en via iBaMaFlex je klasgroep raadplegen. Meer info kan je als student raadplegen op het intranet.
Als je inschrijving definitief is, kan je als student op het intranet voor jouw gekozen opleiding raadplegen wanneer onthaalmomenten, eventuele opfrissingscursussen ... plaatsvinden.
Als je inschrijving definitief is, krijg je je studentenkaart. Deze heb je nodig om deel te nemen aan examens en om toegang te verkrijgen tot bepaalde campussen. Daarnaast biedt de studentenkaart ook verschillende voordelen in binnen- en buitenland.
Als je inschrijving definitief is, kan je je boeken- en cursuslijst raadplegen via het intranet of Digitap.
Bij de start van het academiejaar kan je meestal op de campus boeken en cursussen aankopen. Na(ast) dit event kan je ook rechtstreeks terecht bij Universitas en Standaard Boekhandel.
Meer info vind je op onze website of (als je inschrijving rond is) op het intranet.
Een eigen laptop kan handig zijn, maar is niet verplicht. Behalve in sommige specifieke opleidingen zoals IT, Grafische en Digitale Media ...
Via de Dienst Studentenvoorzieningen (STUVO) kan je eventueel ook:
Nog geen student? Je kan ook al wat meer info vinden op onze website