Sabrina studeerde af als bachelor in het lager onderwijs aan de Hogeschool Antwerpen in 2005. In het lager onderwijs werkte ze vervolgens in verschillende leerjaren en later ook als zorgleerkracht. In het kader van het m-decreet begeleidde ze als onderwijsondersteuner verder ook leerkrachten in het omgaan met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. In 2019 studeerde Sabrina met onderscheiding af als master in de Opleidings- en Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. Daar werd haar interesse in onderzoek verder ontwikkeld. In het kader van haar masterproef deed ze onderzoek naar percepties van leerlingen over inclusief onderwijs. Sinds januari 2020 is ze aan de slag in de cel onderwijsonderzoek aan AP Hogeschool, waar ze voornamelijk binnen de expertisegebieden ‘Leren in professionele setting’ en ‘Duurzaam professionaliseren en innoveren’ werkt.
Onderzoek naar welke 21st century skills nodig zijn voor de evoluerende arbeidsmarkt, toegespitst op de havengebieden van de interregio Vlaanderen-Nederland.
Dit project onderzoekt de werking van Teacher Design Teams en de impact van de door deze teams ontwikkelde leeromgevingen op de percepties en het leerrendement van studenten
Onderzoek naar initiatieven rond werkplekleren en de meerwaarde ervan in de lerarenopleidingen basisonderwijs.
Designonderzoek naar innovaties die door Teacher Design Teams ontwikkeld werden en die als doel hebben om het zelfgestuurd leren van eerstejaarsstudenten te bevorderen.
360° feedback voor professionele ontwikkeling en leren in hoger onderwijs en werkomgeving
Govaerts Sabrina
Lerarenopleiding
Werkplekleren
Teacher Design Teams
Duurzaam professionaliseren
Afstemming onderwijs-werkveld