Na het afronden van een lerarenopleiding Lager Onderwijs (Hogeschool Antwerpen) in 2005 ging Sabrina gedurende meer dan 10 jaar aan de slag als (zorg)leerkracht. Daarna coachte ze als onderwijsondersteuner zowel leerkrachten basis- als secundair onderwijs in het omgaan met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. In 2019 studeerde Sabrina met onderscheiding af als master in de Opleidings- en Onderwijswetenschappen (Universiteit Antwerpen) waar ze voor haar masterproef de perceptie van leerlingen op inclusief onderwijs bestudeerde.
In 2020 startte Sabrina aan AP Hogeschool. Daar kon ze haar eerste stappen als onderzoeker zetten rond onderzoeksthema’s zoals zelfgestuurd leren, werkplekleren en leermotivatie. Later kwam ook het thema soft skills op haar pad. Sabrina probeert binnen haar verschillende onderzoeksprojecten deze thema’s met elkaar te verbinden, liefst via kwalitatief onderzoek.
Onderzoek naar welke 21st century skills nodig zijn voor de evoluerende arbeidsmarkt, toegespitst op de havengebieden van de interregio Vlaanderen-Nederland.
Dit project onderzoekt de werking van Teacher Design Teams en de impact van de door deze teams ontwikkelde leeromgevingen op de percepties en het leerrendement van studenten
Onderzoek naar initiatieven rond werkplekleren en de meerwaarde ervan in de lerarenopleidingen basisonderwijs.
Designonderzoek naar innovaties die door Teacher Design Teams ontwikkeld werden en die als doel hebben om het zelfgestuurd leren van eerstejaarsstudenten te bevorderen.
360° feedback voor professionele ontwikkeling en leren in hoger onderwijs en werkomgeving
Kansen voor duaal leren
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding, een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer
Govaerts Sabrina
Lerarenopleiding
Werkplekleren
Teacher Design Teams
Duurzaam professionaliseren
Afstemming onderwijs-werkveld