Laura Herrewijn (Doctor in de Sociale Wetenschappen: Communicatiewetenschappen) is onderzoeker aan de AP Hogeschool Antwerpen en gastprofessor aan de Universiteit Antwerpen.
Haar expertise situeert zich in het domein van digitale, interactieve media (met een specialisatie in digitale games en virtual reality) en hoe deze kunnen worden ontworpen en ingezet voor entertainment (rekening houdend met usability en user experience, principes van storytelling, enzovoort), onderwijs (bijvoorbeeld het aanleren van kennis en vaardigheden, het geven van feedback) en persuasieve communicatie (bijvoorbeeld het veranderen van attitudes en/of gedrag).
Als onderzoeker bij de AP Hogeschool Antwerpen is ze betrokken bij de onderzoeksprojecten “Merging Realities” (VR & AR as persuasive tools for creating awareness about public and nonprofit challenges), “LAP!” (Evidence-informed ontwikkeling van een Learning Analytics dashboard op de AP-Hogeschool), “Steunpunt Centrale Toetsen” (Ontwikkeling van gestandaardiseerde, genormeerde en gevalideerde net- en koepeloverschrijdende toetsen in Vlaanderen), en “VIDA: VIDeo en Activatie” (De inzet van video in een proces van cross-mediale productie en activatie).
In het verleden was ze ook betrokken bij de onderzoeksprojecten “GIDZ” (Gastgerichtheid in de gezondheidszorg), “Custom Magazines” (Custom magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van custom magazines vanuit tweezijdig perspectief) en “ALLemaal CONTENT” (Naar een typologie van content producenten).
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
Een onderzoek naar de gastgerichtheid bij niet-medisch personeel in acute ziekenhuizen in Vlaanderen
Custom Magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van ‘custom magazines’ vanuit tweezijdig perspectief.
LAP!: evidence-informed ontwikkeling van een Learning Analytics dashboard
De inzet van video in een proces van cross-mediale productie en activatie
VR & AR as persuasive tools for creating awareness about public and nonprofit challenges
Laura Herrewijn
Virtual Reality
Digitale Games
Content Marketing
Digital Marketing
Learning Analytics
Experimenteel Onderzoek
Gebruikersonderzoek