Skip to main content

AP en sociale media: a match made in heaven

Marie

Met meer dan 3000 volgers op Instagram en Twitter is de pagina van AP Hogeschool een verzamelboek van nieuwtjes, events en andere leuke weetjes. Enkele AP-studenten beheren de sociale mediakanalen. De content is innovatief en up-to-date, want AP post en tweet bijna dagelijks.

Onze hogeschool is mee met haar tijd. Sociale media, Virtual Reality en het Corporate Video Festival zijn zaken waar AP constant mee bezig is. Studenten Communicatiemanagement mogen in het derde Jaar een week lang de sociale media van AP beheren, hoe leuk is dat! Ik interviewde Marie Hofmans, een enthousiaste studente die geniet van haar laatste maanden op de campus.

Sociale media beheren

Voor het vak Digital Skills houdt Marie een socialemediaportfolio bij. Hierin beschrijft ze welke kanalen ze volgt, waarom ze die kanalen volgt en in welke mate ze sociale media gebruikt. Deze opdracht is een voorbereiding, want in februari mag ze een week lang de Instagram- en Facebookpagina van AP updaten. “Ik vind dat super spannend. Zelf ben ik wel bezig met sociale media, maar zoveel ken ik er ook niet van” (lacht). “AP is een goede leerschool omdat we regelmatig mogen proeven van het bedrijfsleven.”

Sustainability

Uit haar ervaringen die ze de voorbije twee jaar meekreeg, is één ding absoluut blijven hangen: beeldmateriaal is hot. Het grote voorbeeld hiervan is het Corporate Video Festival dat AP jaarlijks organiseert. Wat twintig jaar geleden begon als iets kleins, groeide uit tot een trekpleister voor bekende Vlamingen en Belgische bedrijven. “Als ik zelf de socialemediacontent van AP mag beheren, wil ik filmpjes maken rond goede doelen en sustainability. Dat zijn twee actuele topics die veel aandacht van studenten verdienen. Met dit idee wil ik tegelijk nieuwe initiatieven creëren om de studentencafetaria’s milieuvriendelijker te maken”.

 

  Tekst: Valentine Dams (2prvA)

Gerelateerde artikels