Lara Hallam (Ph.D. in Communicatiewetenschappen) is gastprofessor en onderzoeker aan de AP Hogeschool. Haar onderzoeksdomeinen gaan van interpersoonlijke relaties tot de implementatie van nieuwe technologieën. Zij heeft over deze onderwerpen meerdere artikels geschreven die ook gepubliceerd zijn in internationale tijdschriften. Een overzicht van haar publicaties vindt u op de website van de Universiteit Antwerpen.
Lara Hallam werkt momenteel mee aan verschillende onderzoeksprojecten zoals onder andere News4You(th), Data Driven Marketing Strategies (DDMS), en Allemaal Content. Dankzij haar affiniteit en werk in DDMS, is zij ook de contactpersoon voor het expertisedomein 'Data Driven Strategies' in het kader van het Blikopener-project
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
Datagedrevenheid en informationele privacy in de marketingstrategie van Vlaamse KMO’s in het GDPR-tijdperk.
De nieuwsconsumptieroutes en betaalbereidheid voor nieuws bij 18-26 jarige Vlaamse jongeren.
De inzet van video in een proces van cross-mediale productie en activatie
Optimalisering marketingstrategie: erkennen, sensibiliseren en bereiken van de beoogde doelgroep
Lara Hallam
Data Driven Strategies