- Bekijk een voorbeeld van een uurrooster Accountancy-Fiscaliteit.
- Bekijk een voorbeeld van een uurrooster Financiën en Verzekeringen.
- Bekijk een voorbeeld van een uurrooster Marketing.
- Bekijk een voorbeeld van een uurrooster Supply Chain Management.
Hoofdstuk 8: doelgroepenmarketing
Marketeers proberen om ons te beïnvloeden in ons consumentengedrag. Heel vaak doen ze dat op een subtiele manier. Denk bijvoorbeeld aan de psychologische prijsdrempel. Producten worden ook vaak in familieverpakkingen verkocht, want volume doet verkopen. Producten worden ook aangeprezen door celebrities en op die manier straalt een stuk van de roem van de celebrity af op het merkproduct, wat op zijn beurt de consument meer doet aankopen.
De consumentenpsychologie bestudeert echter niet alleen de aankoop van een merkproduct of dienst. In de consumentenpsychologie wordt ook beïnvloeding bestudeerd tijdens de oriëntatiefase, het gebruik van het product en het afdanken van het product. Ook in deze fases zullen marketeers er alles aan doen om ons gedrag in de gunstige richting te beïnvloeden. We geven in deze eerste les ‘consumentengedrag’ daarom ook een eerste overzicht van de gehanteerde beïnvloedingsstrategieën in alle fasen van het consumptieproces.
Binnen het vak ‘Bank en beurs’ maak je kennis met de financiële sector en de beurs. Naast de evolutie van het bankwezen, gaan we dieper in op de soorten financiële instellingen en de instrumenten. De leerstof wordt concreet gemaakt aan de hand van filmpjes uit de actualiteit en gastsprekers uit het werkveld.
Letter of complaint - learning