Overslaan en naar de inhoud gaan

Versterken van leren en motivatie bij klanten, cliënten, gebruikers of deelnemers

20200203_170138.jpg

Als organisatie wil je bij het aanbieden van producten of diensten de beste ervaring bieden aan de gebruikers (klanten, cliënten, deelnemers, leerlingen, enz.). Soms heb je echter niet alle expertise in huis en worstel je met vragen zoals:

  • Zet mijn product of dienst deze doelgroep wel aan tot leren? Hoe kan ik dit versterken?
  • Is mijn materiaal wel voldoende aangepast aan de leeftijd die ik voor ogen heb? Daagt het ze uit?
  • Klopt de inhoud van het materiaal dat ik aanbied? Is het ondertussen niet achterhaald?
  • Hoe kan ik het gebruik van mijn dienst of product beter ondersteunen door technologie?
  • Is mijn dienst wel inclusief of toegankelijk voor alle soorten gebruikers?
  • Waardoor worden gebruikers gemotiveerd om gebruik te maken van mijn product of dienst? Wanneer vinden ze dit zinvol? Hoe kan ik hen dat laten ervaren?

Bij al deze vragen ben je als organisatie ‘naar buiten’ gericht. De gebruikers van jouw producten of diensten zijn hier het onderwerp. Je wil hun gebruikerservaring verbeteren door de kwaliteit van jouw product of dienst te onderzoeken en/of te versterken.

Hoe kan AP Hogeschool helpen?

Bij de verschillende opleidingen op AP Hogeschool zit inhoudelijke en didactische expertise die je kan helpen bij het oplossen van deze vragen.

                                     

Hoe vind ik de juiste expertise?

Je hoeft echter niet zelf op zoek te gaan naar de juiste persoon binnen AP. Stel je vraag over motivatie en leerprocessen vrijblijvend aan gert.vanthournout@ap.be. Hij gaat na of er expertise aanwezig is, brengt je in contact en volgt op hoe er kan worden samengewerkt.

Enkele inspirerende voorbeelden?

  • Povigo: In het ESF-project Povigo ontwikkelt de AP Hogeschool samen met het softwarebedrijf Kunlabora en de coaches van Groep INTRO een app. Deze zal mensen met een burn-out begeleiden om opnieuw de stap te zetten richting de arbeidsmarkt door hun soft skills in kaart te brengen en te versterken. AP levert expertise aan inzake soft skills, maar ook inzake het motiverend aanbieden van content. Meer informatie
  • DOEM: Het project Designprincipes Online Educatief Materiaal inventariseerde de voornaamste do’s en don’ts voor het aanbieden van online leermateriaal. Deze principes werden vertaald in een vrij beschikbaar E-boek en leidde onder meer al tot samenwerking met de Nederlandse Stichting Praktijkleren. Meer informatie