Hij is in 2001 afgestudeerd als leerkracht Elektro-Mechanica en Technologische Opvoeding. Hij was ook jarenlang leerkracht in de eerste en tweede graad van de Sint Ludgardisschool te Merksem. In 2009 behaalde hij zijn masterdiploma opleidings- en onderwijswetenschappen aan de UA. Aansluitend werkte hij mee in het prioritaire nascholingstraject ‘Techniek is chic’ van de Artevelde Hogeschool te Gent, en leidde het onderzoeksluik van het PWO naar effectieve didactische werkvormen voor het vak techniek in het secundair. Als mandaatsassistent aan de UA behaalde hij in 2015 zijn doctoraatstitel in de onderwijswetenschappen met een longitudinale studie naar de attitude van leerlingen ten aanzien van techniek.
STEM als hefboom voor taalontwikkeling
Duurzame implementatie van STEM startend van het basisonderwijs tot de 1ste graad secundair onderwijs.
Improving teachers’ cognition of academic language learning in STEM education
Inzetten op schooltaal in alle lessen
Kansen voor duaal leren
Exploring, STudying And Fostering Effects of Team Teaching on students and teachers. Moving beyond perception.
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding, een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer
Ontwikkeling opleiding en draaiboek rond E-leren
Ontwikkeling nieuw model digitale lerarenopleiding