Zij is in 1989 afgestudeerd als industrieel ingenieur bouwkunde, is gedurende 8 jaar werkzaam geweest bij een bouwonderneming en sinds 1997 verbonden aan de voormalige autonome Hogeschool Antwerpen (nu AP) als lector bouw, hout en techniek in de professionele bachelor secundair onderwijs. Begeleider van stages en bachelorproeven. Mede-onderzoeker in het PWO-project ‘Ontdek Kasteel’, het PWO-project ‘Wetenschap en techniek voor lager onderwijs inclusief de doorstroming naar 1ste graad secundair onderwijs’, het PWO-project ‘Co-Prof in STEM' en 'STEM’ige instrumenten’ en het onderzoeksproject ‘Diversiteit in Wetenschapscommunicatie’. Projectverantwoordelijke in het Erasmus+ project 'Space'. Gedurende een vijftal jaren is ze medewerker geweest bij de projecten ‘Technogirls’ en ‘Technoteens’ in samenwerking met Agoria. Ze is actief betrokken bij allerhande projecten rond wetenschapscommunicatie o.a. ‘dag van de wetenschap’ en heeft Studio-T mee opgericht en doet hiervoor de projectcoördinatie.
In dit ontwerpgericht onderzoek werden Teacher Design Teams geïmplementeerd in lagere scholen met als doel om leraren te professionaliseren in STEM en om STEM-integratie in het lager onderwijs te bevorderen.
The strategic partnership 'Agents of change in education' brings together existing know-how and innovative approaches to provide Europe's future educators with the tools they need in order to exemplify how tomorrow's innovators act, interact, think, network, and teach.
Duurzame implementatie van STEM in lager- en secundair onderwijs
Duurzame implementatie van STEM startend van het basisonderwijs tot de 1ste graad secundair onderwijs.
Pascale Mast
Bouwkunde
STEM
Techniek
Wetenschap