Ilse Van Looveren is Licentiaat in de Communicatiewetenschappen en sinds 1992 als docent en onderzoeker verbonden aan de Artesis Plantijn Hogeschool, bij het Departement Management en Communicatie. Ze begeleidde in het verleden tal van werkveldgerichte onderzoeksprojecten. Ze is sinds 2015 projectverantwoordelijke voor het structurele onderzoek ‘Corporate Video Monitor'. Daarnaast is ze op actief als onderzoeker bij de PWO-projecten “ALLemaal CONTENT” en “Video en Activate”. Daarnaast deed ze onderzoek voor volgende afgelopen PWO projecten: a) ‘Custom magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van custom magazines vanuit tweezijdig perspectief’ (2014-2017), b) ‘Bedrijven en bewegende beelden. De inzet van de bedrijfsfilm bij de corporate communicatie van organisaties’. (2010-2013) en c) ‘Competentiecartografie. Het bepalen en het evalueren van te verwerven competenties voor studenten hoger onderwijs’ (2007-2010).
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
De inzet van corporate video in het digitale tijdperk: een bestudering van de evoluties op inhoudelijk en vormelijk vlak - het publiek aan het woord.
Custom Magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van ‘custom magazines’ vanuit tweezijdig perspectief.
De inzet van video in een proces van cross-mediale productie en activatie
Ilse Van Looveren
corporate video
content marketing
custom magazines
agencies
imago-onderzoek
vacatureonderzoek
inhoudsanalyse
enquêtetechnieken