Overslaan en naar de inhoud gaan

GDM-student Yasmine bekroond tot jobstudent van het jaar

GDM-student Yasmine Chakib ap hogeschool antwerpen grafische en digitale media jobstudent van het jaar
© Kurt Meers

Student Grafische en Digitale Media Yasmine Chakib is zopas verkozen tot jobstudent van het jaar. Ze kreeg deze eer op basis van haar studentenjob bij de Hasseltse pianospeciaalzaak Bol & Orchestra. Zaakvoerster Vanessa nomineerde Yasmine omdat ze een enorme meerwaarde is geweest voor het bedrijf. Naast de titel en een award werd Yasmine ook beloond met een extra maandloon van 1.500 euro.  

‘Jobstudent van het jaar’ is een initiatief van zelfstandigenorganisatie Unizo en HR-dienstverlener Liantis om de belangrijke rol van jobstudenten in de economie te belichten. De zaakvoerders van Bol & Orchestra hebben Yasmine voorgedragen voor de wedstrijd. Zaakvoerster Vanessa Novak is erg trots en vindt Yasmine een meerwaarde voor haar bedrijf: “Ze draagt zelf ideeën aan en heeft op korte tijd veel gedaan voor onze bedrijfscommunicatie. Ze optimaliseerde onze website, startte een YouTube-kanaal, lanceerde een flyeractie voor muziekscholen ... Yasmine is enthousiast, intelligent, creatief en denkt heel actief mee. Als iemand dit verdiende, is zij het wel". 

Ook Yasmine zelf is verrast en blij met haar titel:

Hoe voelt het om ‘jobstudent van het jaar’ te zijn?

“Het was een grote verrassing! Mijn bazin heeft mij als kandidaat voorgedragen, maar zelf was ik totaal niet op de hoogte van mijn nominatie. Ik kwam het pas te weten op het moment dat ik de prijs ontving. Ik ben erg dankbaar en ook wel trots op mezelf dat ik deze titel en eer heb gekregen. 

Ik pakte mijn studentenjob eigenlijk gewoon aan zoals elk ander project: 'Hoe kan ik mijn eigen creativiteit uiten en tegelijkertijd rekening houden met wat de klant wil'. Als ik dan begin met onderzoeken en schetsen komen er geleidelijk aan ideeën tevoorschijn in mijn hoofd.”

Welke zaken uit je opleiding kon je toepassen in jouw studentenjob?

"Zeer veel. Ik begon deze studie zonder voorkennis of ervaring over grafische vormgeving, dus zowat alle vaardigheden heb ik geleerd tijdens deze opleiding. Ik vind dat de leerstof en skills die wij binnen de opleiding Grafische en Digitale Media leren heel goed aansluiten op wat er van je verwacht wordt als je gaat werken.

Ik heb veel bijgeleerd over hoe het echt is om te werken voor een klant/bedrijf en hoe je zelfstandig problemen oplost. Bol & Orchestra is een pianowinkel die klassieke piano's verkoopt. Voor ik werd aangenomen hadden ze niemand in hun team die zich focuste op het digitale aspect. Die verantwoordelijkheid lag volledig bij mij, wat ik heel leuk vond. Tegelijkertijd was het erg spannend omdat veel zaken ook voor mij nieuw waren. Ik heb in de praktijk kunnen toepassen hoe ik duidelijker kan communiceren met collega's of klanten die geen kennis hebben over onze sector, want dat is heel belangrijk voor een geslaagde samenwerking." 

Heb je nog tips voor andere jobstudenten?

"Als je een opportuniteit vindt, grijp ze gewoon. Wees niet bang dat je niet goed genoeg zal zijn. Deze ervaringen zijn bedoeld om uit te leren en om jezelf te ontwikkelen. Weet je iets niet? Zoek het op of vraag om hulp en dan kom je er wel."

 

In de pers

Gerelateerde artikels