Overslaan en naar de inhoud gaan

Een goede start? Bootcamp natuurlijk!

Bootcamp tweedejaars CM

Goed begonnen is half gewonnen! Daarom trappen de opleidingen Communicatiemanagement en Journalistiek het academiejaar af met een introductieweek: de bootcamp. Een week vol activiteiten, infosessies en inspirerende gastcolleges van influencers, alumni, enz. Kortom, een kick start om het jaar positief te beginnen!

Gastcollege van een influencer? Check!

AP is zoals haar studenten mee met de laatste trends. Een gastcollege van influencer Anne-Catherine Gerets over Instagram is dus op zijn plaats. Aan bod komen praktische tips en inspirerende ideeën om jouw Instagram – of die van een mogelijke opdrachtgever – op te fleuren. “Erg boeiend voor communicatiespecialisten in spe!”, verklaart Fenja Arshakyan, studente Public Relations & Voorlichting. Nieuwsgierig? Neem zeker een kijkje op http://www.cloclostudio.be.

Laat je inspireren

De bootcamps zitten ieder jaar vol met inspirerende en informatieve colleges. Dit jaar inspireren enkele alumni de tweedejaars met hun carrièrepaden. Van communicatiemanager bij Google tot socialmediamanager bij Brussels Airlines. Daarnaast komt er meer info over ‘ZAP: Zelf Aangemaakt Programma’ en ‘De Deur Uit’ (Erasmus). Koen Cornil, opleidingshoofd, verklaart nader: “Dit zijn zaken die niet echt binnen een vak passen, maar wel erg belangrijk zijn voor de opleiding.”

De studenten Commerciële Communicatie (CC) krijgen een lezing van het reclamebureau Done by Friday. “Enorm leerrijk”, zegt Evanca Madjev, studente CC. “Je komt er alles te weten over de dagelijkse praktijk en de geheimen van een goede pitch!”

De toekomst van de bootcamps

“De bootcamps bestaan nog maar twee jaar en we verbeteren ze ieder jaar opnieuw”, zegt Koen Cornil. “Het plan is om de naam te wijzigen naar ‘Kick Start’, de bootcamps zijn er namelijk om de studenten een ‘kick’ te geven om goed te kunnen ‘starten’. We willen ook meer activiteiten organiseren, zoals uitstappen, infosessies over soft skills (bv. ‘hoe omgaan met stress?’), workshops en nog veel meer! We hebben veel ideeën, alleen moeten we ze nog uitwerken.”

Tekst: Britt Mauquoi, 2dejaars Communicatiemanagement - Public Relations en Voorlichting

Gerelateerde artikels