Overslaan en naar de inhoud gaan

Alumni bachelor Communicatie inspireren nieuwe generatie

AP alumni geven toelichting aan nieuwe generatie communicatie-studenten 2

Een diploma Communicatie van AP Hogeschool is een stevige troef op de arbeidsmarkt. Daar zijn de succesverhalen van onze alumni de beste illustratie van. Vorige week keerden enkele oud-studenten Communicatie met veel plezier terug naar hun vertrouwde campus Meistraat voor een interactief en inspirerend panelgesprek met de kersverse eerstejaarsstudenten. 

Het interactieve panelgesprek kaderde in de KickStart week van de bacheloropleiding Communicatie. Onder meer Kobie Burgess (teamverantwoordelijke communicatie gemeente Malle), Caitlin Stabel (Digitale communicatie-expert UZA), Seth Coeckelberghs (Marketing & Communication Officer Zeelandia BeLux & France), Diede Michiels (Account Executive Wunderman Thompson Antwerp) en Laura Van Avondt (Operational Manager Frammy San Technieken) deelden hun ervaringen.

De alumni getuigden hoe hun diploma Communicatie een stevige en veelzijdige basis vormde voor een bloeiende carrière. De grote troeven van de bachelor Communicatie bij AP? Dat zijn volgens de alumni niet alleen de sterke talenkennis en de ruime praktijkervaring dankzij vele stages. Ook voor de brede waaier aan vakken en de gepassioneerde lectoren hadden de oud-studenten veel lof. 

Dankzij het panelgesprek kregen de eerstejaarsstudenten al bij de start van hun opleiding een goed beeld van de brede jobmogelijkheden met een bachelordiploma Communicatie. Door het werkveld te betrekken wil de opleiding bovendien ook mee blijven met innovaties, vernieuwingen en trends in het boeiend maar steeds veranderd vakgebied. 

Lector Dirk Hye: “Communicatie is een doe-opleiding voor trendgevoelige jonge mensen met een breed interesseveld en een groot gevoel voor taal. Deze boeiende opleiding leert je vlot omgaan met mensen en sterke communicatietools ontwikkelen voor alle mogelijke doelgroepen. Als creatieve teamplayer kan je in heel veel uiteenlopende sectoren aan de slag. Het feit dat veel oud-studenten goed terechtgekomen zijn op de arbeidsmarkt, is daarvan de best mogelijke illustratie. Communicatie zal altijd nodig zijn ongeacht elke maatschappelijke of industriële verandering.”

Zelf ook interesse in de bachelor Communicatie? 

Gerelateerde artikels