Overslaan en naar de inhoud gaan

Talent van morgen #4: Handleiding web builder voor labolessen fysica geschreven door Jeroen

Onderwijsbeurs, leraar fysica
© @Onderwijsbeurs

Jeroen is gepassioneerd door wetenschapseducatie en innovatie. Geen wonder dat hij koos een lerarenopleiding secundair om fysica en Engels te gaan geven. Hij schreef voor zijn bachelorproef een handleiding voor het gebruik van een web builder in functie van een labopracticum fysica. We stelden hem een aantal vragen op de AP onderwijsbeurs. 

Waarom koos je voor de lerarenopleiding Secundair Onderwijs?

Ik werk graag met kinderen en heb een zeer sterke interesse in wetenschap en de Engelse cultuur. De beste manier om dit te combineren? Leerkracht fysica - Engels!

Wat heb je gedaan met je bachelorproef? 

Het gebruik van een web builder in functie van een labopracticum fysica onderzocht. Hiervoor heb ik een handleiding voor leerkrachten ontworpen: https://e-learning-in-de-praktijk.weebly.com/

Wat deed je het laatste semester nog? 

In plaats van stage heb ik gewerkt aan een European Project Semester (EPS). Tijdens het semester ontwikkelde ik in een team van 6 internationale studenten een educatieve app over wetenschap. 

Wat was jouw leukste moment tijdens de opleiding? 

Het geven van een labopracticum. Hier konden de leerlingen vrij leren en bovendien ook praktisch inzicht verkrijgen in de leerstof. 

En nu ben je afgestudeerd...

Ik wil vast en zeker aan de slag in de educatieve sector. Of dit ook praktisch in een schoolomgeving zal zijn, weet ik nog niet. 

Wat moeten toekomstige studenten nog weten over AP Hogeschool Antwerpen? 

AP is een zeer open school waar je als student snel wordt geholpen door zeer vriendelijke lectoren en medewerkers. 

 

Wij wensen Jeroen veel succes met het vinden van een droomjob in het onderwijsveld! Ook zin om leraar te worden? Neem hier een kijkje en ontdek de verschillende mogelijkheden!

Gerelateerde artikels