Welke impact heeft de digitalisering op de journalistiek en communicatiesector? Hoe zet je als onderneming of culturele organisatie virtual reality en 360-graden-ervaring succesvol in voor je publiek? Met Science Meets Society stelt AP Hogeschool zijn nieuwe praktijkgerichte onderzoeksprojecten voor.
Zeven nieuwe wetenschappelijke onderzoeksprojecten zijn dit academiejaar van start gegaan aan AP Hogeschool. Onderzoek van AP is steeds gelinkt aan een opleiding binnen de hogeschool en is praktijkgericht. Met hun werk willen de onderzoekers namelijk een antwoord bieden op relevante vragen die leven in het werkveld en direct bruikbare oplossingen leveren.
Naast deze projecten start aan AP Hogeschool ook voor de eerste keer een multidisciplinair onderzoeksproject. Show & Tell is een unieke samenwerking tussen de departementen Wetenschap & Techniek en Management & Communicatie, de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en het Koninklijk Conservatorium. Het onderzoek focust op ‘immersive storytelling’ in het werkveld: welke meerwaarde kan een virtuele ervaring hebben voor het publiek van culturele instellingen, maatschappelijke organisaties en bedrijven? Virtual reality en 360-graden-technologie zijn volop in ontwikkeling, maar de kennis over hoe je het commercieel succesvol kan inzetten, is beperkt.
Overzicht van de nieuwe onderzoeksprojecten:
Wil je op de hoogte blijven van onderzoek aan AP? Ben je zelf geïnteresseerd om onderzoeker te worden? Neem dan een kijkje op de onderzoekswebsite, volg @Research_at_AP op Twitter of neem rechtstreeks contact op via research@ap.be.
7 november 2017 om 09:03