Content Marketeer is één van de snelst groeiende beroepen in de marketing- en communicatiesector. Daar heeft AP dit academiejaar op ingespeeld met een eerste postgraduaat Content Marketing, iets waar heel wat professionals duidelijk op zaten te wachten. Het postgraduaat zal dan ook opnieuw ingericht worden in academiejaar 2020-2021.
Met dit postgraduaat spelen we verder in op de vraag van het werkveld naar professioneel opgeleide content marketeers. “Wie zich specialiseert in content marketing is bijna zeker van een job", vertelt Chris Van Gils, één van de drijvende krachten achter dit unieke postgraduaat en zelf director content marketing. "Zowat elk bedrijf zet er vandaag namelijk fors op in. Bij content marketing kies je als bedrijf niet voor de harde verkoopstaal of promoties, maar deel je relevante informatie en verhalen om zo stapsgewijs een publiek op te bouwen en aan je te binden."
Naast een theoretische basis legt de modulaire opleiding een sterke focus op het ontwikkelen van strategische en creatieve vaardigheden. Branded content, native advertising, content advertising en brand journalism … vele facetten komen aan bod. Dit postgraduaat richt zich zowel op professionals die hun kennis in dit vakdomein willen uitbreiden als op studenten die net een bachelor- of masterdiploma behaald hebben.