U bent hier

Social media voor onderzoekers

Korte inhoud

Social Media en wetenschappelijk onderzoek worden zelden in één adem genoemd. Wie Snapchat, Facebook, WhatsApp zegt, denkt eerder aan marketing of entertainment dan aan onderzoek. En toch… ook voor wetenschappelijk onderzoek kunnen de technieken en platformen van sociale media een troef zijn. 

In deze sessie licht Sofie Verhalle toe hoe je als wetenschapper sociale media slim en strategisch kunt gebruiken. Ze geeft een kort overzicht van kanalen, en focust op concrete valkuilen, tips en tricks. 

Bio Sofie Verhalle

Sofie Verhalle heeft vijftien jaar ervaring in digitale communicatie en collaboratie, met als specialisatie sociale media. Ze werkt samen met klanten om hen hun doelstellingen sneller en doeltreffender te helpen halen. Ze analyseert problemen, helpt processen te stroomlijnen en begeleidt teams naar een oplossing.

Ze werkt en werkte o.a. samen met Light for The World, Brantano, BeCommerce, Krook Bibliotheek, Miele, Kortom, NIRAS, Sport Vlaanderen, Flanders DC, Stad Gent, Provincie Oost-Vlaanderen, Vlaams Parlement, Visit Flanders, 11.11.11., Europese Commissie,...