Frederik Picard
“Een uitdagende marketingstrateeg.” Zo wordt Frederik vaak beschreven. Frederik combineert theorie met praktijk. Hij is deeltijds marketinglector aan de AP Hogeschool Antwerpen en doceert de vakken kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek en content marketing. Daarnaast runt hij marketing- en communicatiebureau Reputations, dat gespecialiseerd is in het reputatiemanagement van tal van nationale en internationale klanten. Frederik vertrekt altijd vanuit een sterk onderbouwd strategisch kader. Binnen het postgraduaat neemt hij ook die rol op: hoe kan content marketing op een degelijke manier verankerd worden in een bedrijf of organisatie?
Chris Van Gils
“Content Rules, but what are the rules?”, dat is een vraag die Chris bezighoudt. Als lector content marketing bij AP Hogeschool Antwerpen, als content architect bij ContentMoon, haar eigen content marketing studio en als curator van het congres, de posthogeschoolopleiding en het postgraduaat Content Marketing van AP.
Hoe kan content een publiek opbouwen, boeien en verbinden, zowel in media als in professionele of overheidscontext? Kunnen ook merken,bedrijven en overheden publisher worden? En wat zijn dan de regels? Hoe maak je het verschil met content? En hoe ontwikkel je een content marketing architectuur voor een merk? Ook voor het postgraduaat neemt Chris de rol van architect & curator op: met veel deskundigheid, ervaring en creativiteit ontwikkelt ze samen met het werkveld en collega’s van AP een programma dat een all-in ticket geeft in de wereld van content marketing.
Frederik Marain
Frederik Marain is een koele minnaar van Content Marketing. Enerzijds gelooft hij in de kracht van goed vertelde verhalen. Anderzijds blijft hij twijfelen aan de vastberadenheid en de volharding van de marketing- en reclamewereld om er dan ook voluit voor te gaan.
Frederik werkte van 1988 tot 1996 als journalist op de redactie Economie van De Standaard. In 1996 nam hij afscheid van het papier om Planet Internet België op te starten, waar hij hoofdredacteur en Directeur Media was. Sinds 2002 helpt hij bedrijven pragmatische digitale strategieën te ontwikkelen. Hij doceert onder meer Digitale Media, Research en Geavanceerde Journalistieke Technieken aan AP Hogeschool en de VUB. Op AP Hogeschool maakt hij deel uit van de interdisciplinaire onderzoeksgroep Show&Tell, die onderzoekt hoe immersieve technologieën zoals 360° video en Virtual Reality toegevoegde waarde kunnen leveren voor journalistieke verhalen, andere non-fictie en fictie.