Siham heeft als onderzoeker, in zowel de privésector als in het onderwijs, ervaring opgebouwd in projectcoördinatie, kwantitatieve en kwalitatieve analyses, toolontwikkeling en specifieke onderzoeksmethoden als educational design research en design thinking. Thematisch heeft ze kennis van soft skills, competentieontwikkeling, flexibilisering van het hoger onderwijs, duurzaamheid en de drempels naar en op de arbeidsmarkt bij kwetsbare groepen.
Als werkveldcoördinator wilt Siham de discrepantie tussen onderzoek, onderwijs en het werkveld verkleinen. Ze focust op netwerken en sterke partnerschappen creëren, het kenbaar maken van de onderzoeksgroep, de noden en behoeften van het werkveld in kaart brengen, de dienstverlening afstemmen en de toegankelijkheid van de onderzoeksgroep verhogen. Uitwisseling en samenwerking zijn volgens haar de sterkste troeven om te komen tot een samenleving dat levenslang leert.
Siham studeerde af aan de K.U. Leuven met een master in de Sociologie. In 2013 behaalde ze haar bachelor in het Sociaal Werk. Tijdens haar vorige beroepservaring werkte ze als onderzoeker en projectmedewerker voor nationale en internationale projecten rond duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen, competenties, talenten en de arbeidsmarkt.
Interesse om meer te weten over wat ik doe of te sparren over wat we voor elkaar kunnen betekenen? Heb jij een projectidee waarover je wilt brainstormen? Contacteer me gerust via siham.chaoui@ap.be.
Onderzoek naar de diversiteit en flexibiliseringsnoden van instroomprofielen in het hoger onderwijs
360° feedback voor professionele ontwikkeling en leren in hoger onderwijs en werkomgeving
Onderzoek naar de kwaliteit en het gebruik van het 360° Learning instrument in de stagecontext
Ontwikkeling van methodieken en tools voor EVC-begeleiding
Siham Chaoui
Leren in een professionele setting
Duurzaam professionaliseren
Transitie onderwijs - arbeidsmarkt
Competenties en talenten
Leren in het hoger onderwijs