Nathalie Van Ceulebroeck (°1979) is licentiaat sociologie en communicatiewetenschappen. Ze werkte 10 jaar in de jeugdsector waar ze pedagogisch ondersteuning gaf, praktijkgericht onderzoek en praktijkontwikkeling deed over kinderen en jongeren en breed jeugdbeleid. Sinds begin 2014 werkt ze aan de Artesis Plantijn Hogeschool in Antwerpen als onderzoeker en lector. Ze doet (actie)onderzoek naar onderwijsgerelateerde thema's, zoals kinderen en jongeren, participatie, inclusie en diversiteit. Daarnaast geeft ze les aan de studenten sociaal-cultureel werk.
Dit project brengt de bereikte effecten, knelpunten en succesfactoren in kaart van projecten die werk maken van een jeugdwerkaanbod met een andere toegankelijkheid en een betere weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving.
Verbetering van de educatieve en sociale efficiëntie van de overgang tussen basis- en voortgezet onderwijs: innovaties voor het veld.
This research focuses on Roma who maintain a balance between their cultural heritage and family, and a belonging to the society they live in.
Een multidisciplinair onderzoeksproject dat een wetenschappelijke fundering en ondersteuning beoogt van en voor de nieuwe ondersteuningscontext die door het M-decreet werd gecreëerd.
Een onderzoek naar artistieke werkvormen voor burgerschapseducatie op school
Project rond de visie op de betekenis van een kind- en jeugdvriendelijke stad of gemeente anno 2018
Dit onderzoeksproject biedt antwoord op de vraag hoe diverse stemmen en belangen van bewoners beter aan bod kunnen komen in stadsvernieuwingsprojecten en hoe sociaal werk organisaties daar een actieve rol in kunnen spelen.
Onderzoek naar de monitoring en indicatoren van de kinderrechtenmonitor