Magda Mommaerts is afgestudeerd als licentiaat (master) Germaanse talen Nederlands – Engels en remedial teacher talen secundair onderwijs. Ze was meer dan 20 jaar actief als lesgever en GOK-coördinator in het secundair onderwijs. Sinds 2001 is ze lerarenopleider aan de Artesis Plantijn Hogeschool; de laatste jaren vooral in de bacheloropleidingen lager onderwijs en secundair onderwijs. Ze is vooral bezig met alle facetten van (didactiek) Nederlands en met diversiteit. Van 2012 tot was ze medewerker aan een driejarig onderzoek in verband met het leesgedrag en de leesattitude van studenten in een lerarenopleiding in een meertalige context. In 2016 werkt ze mee aan een nieuw project i.v.m. de academische en sociale integratie als inzet bij het omgaan met superdiversiteit voor een optimalere IDU-stroom in de hogeschool.
Naar een omslag in leesattitude binnen een lerarenopleiding in een meertalige multiculturele en grootstedelijke context
Dit project onderzoekt de werking van Teacher Design Teams en de impact van de door deze teams ontwikkelde leeromgevingen op de percepties en het leerrendement van studenten
Magda Mommaerts
leesattitude
lerarenopleiding
academische en sociale integratie
IDU-stroom