Helena Hameeuw behaalde een master in Industrial & Organisational Psychology (UGent) en een Master General Management (Vlerick Business School). Daarna werkte ze 10 jaar als product manager voor een grote internationale speler in de fashion-retail-industrie. Hier deed ze een brede ervaring op wat betreft productontwikkeling, aankoop en het bepalen van groeistrategieën.
Sinds 2022 werkt ze voor Artesis Plantijn Hogeschool en zet ze mee haar schouders onder een onderzoekslijn rond duurzaam ondernemen. Daarnaast werkt ze ook mee aan het project “Digitof”.
De invloed van de digitalisering op de jobtevredenheid, jobkwaliteit en het takenpakket van de office manager (OM).
Onderzoek naar de drijfveren en knelpunten bij Vlaamse KMO’s voor de verduurzaming van hun bedrijfsbeleid tegen een achtergrond van inflatie
Duurzaamheid en B2B marketing bij KMO’s - een studie naar het aankoopgedrag van duurzame producten en diensten in een B2B context.
Helena Hameeuw
Productontwikkeling