In het Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek in de opleiding Journalistiek aan het departement Management en Communicatie staat de wisselwerking tussen onderzoek, onderwijs en werkveld centraal. De onderzoeksvragen komen veelal voort uit een concrete behoefte vanuit de beroepspraktijk. De uitwerking gebeurt in nauwe samenwerking met universitaire partners en partners uit het werkveld. Zowel docenten als studenten worden waar mogelijk betrokken bij de onderzoeksactiviteiten.
Er ligt veel nadruk op de terugkoppeling van de onderzoeksresultaten naar de beroepspraktijk en naar het onderwijs. Valorisatie met het oog op innovatie en expertiseopbouw.
Dit vertaalt zich in de organisatie van talrijke congressen, bijscholingen, evenementen, … in onderwijs- en curriculumvernieuwing en in professionalisering van docenten.
Heb je een vraag tot mogelijke samenwerking? Neem vrijblijvend contact op.
veerle.vanassche@ap.be
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
Custom Magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van ‘custom magazines’ vanuit tweezijdig perspectief.
De nieuwsconsumptieroutes en betaalbereidheid voor nieuws bij 18-26 jarige Vlaamse jongeren.
Onderzoek naar de noden van het werkveld rond immersive storytelling en hoe de gebruikerservaring versterkt kan worden door vernieuwende combinaties van visuele en narratieve technieken en smart objects.