In het Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek in de opleiding Communicatiemanagement aan het departement Management en Communicatie staat de wisselwerking tussen onderzoek, onderwijs en werkveld centraal. De onderzoeksvragen komen veelal voort uit een concrete behoefte vanuit de beroepspraktijk. De uitwerking gebeurt in nauwe samenwerking met universitaire partners en partners uit het werkveld. Zowel docenten als studenten worden waar mogelijk betrokken bij de onderzoeksactiviteiten.
Er ligt veel nadruk op de terugkoppeling van de onderzoeksresultaten naar de beroepspraktijk en naar het onderwijs. Valorisatie met het oog op innovatie en expertiseopbouw.
Dit vertaalt zich in de organisatie van talrijke congressen, bijscholingen, evenementen, … in onderwijs- en curriculumvernieuwing en in professionalisering van docenten.
Heb je een vraag tot mogelijke samenwerking? Neem vrijblijvend contact op.
veerle.vanassche@ap.be
Dit onderzoek brengt de markt van Vlaamse en Brusselse agentschappen (communicatie-, marketingbureaus en AV-producenten) in kaart en gaat na welke verschuivingen in functies (en bijhorende competenties) de voorbije jaren hebben plaatsgevonden.
De inzet van corporate video in het digitale tijdperk: een bestudering van de evoluties op inhoudelijk en vormelijk vlak - het publiek aan het woord.
Custom Magazines gewikt en gewogen. De functies en strategieën van ‘custom magazines’ vanuit tweezijdig perspectief.
Datagedrevenheid en informationele privacy in de marketingstrategie van Vlaamse KMO’s in het GDPR-tijdperk.
Een onderzoek naar de gastgerichtheid bij niet-medisch personeel in acute ziekenhuizen in Vlaanderen
LAP!: evidence-informed ontwikkeling van een Learning Analytics dashboard