U bent hier

Management en Communicatie

Student CM wint SINC Innovation Days

Tijdens de SINC Innovation Days in samenwerking met Hello Bank is het groepje van AP-student Communicatiemanagement Tanguy D’haenens als winnaar uit de bus gekomen. Alle deelnemers hadden 32 uur de tijd om een uitdagende business case op te lossen, waarin ze een probleem uit het echte leven voorgeschoteld kregen.

SINC, een studentenorganisatie die bestaat uit Antwerpse studenten van de Universiteit en alle hogescholen en ondernemen probeert aan te moedigen, trommelde alle deelnemers op bij Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland. Daar werden de deelnemers willekeurig verdeeld over groepjes van drie tot vier personen, en kregen ze een probleem voorgeschoteld.

De jongere generatie (18-24) wil meer betekenis in hun leven en meer doen, maar tegelijkertijd verklaart 20 procent van die leeftijdsgroep dat ze niet genoeg geld overhouden op het einde van de maand om leuke zaken te doen. En dus was de business case om op te lossen: bedenk een product dat jongeren helpt om hun dromen waar te maken.

Tanguy werkte samen met zijn groep rond het idee om jongeren financieel te adviseren om hun droom om verre reizen te maken te verwezenlijken. Zo stelden ze voor om een platform – Hello World - te ontwikkelen dat aan de hand van het bestedingspatroon van gebruikers uitrekent hoelang het zou duren vooraleer ze voldoende gespaard hebben om zo’n verre reis te maken.