Skip to main content

Persbericht: AP-student Kelly Berghman wint Febelgra-prijs met bachelorproef

Kelly Berghman ontvangt de Febelgra-prijs van Philippe van Ongevalle

Kelly Berghman, studente Grafische en Digitale Media aan de AP Hogeschool, ontving de Febelgra-prijs uit handen van directeur-generaal Philippe Van Ongevalle. Haar online communicatie voor Dyadis, een vzw die assistentiehonden opleidt, veroorzaakte een waar succes op sociale media en kreeg warme felicitaties van de jury. “Deze proef betekent een meerwaarde voor de grafische sector”.

Febelgra, de beroepsorganisatie van de grafische sector in België, gaat elk jaar op zoek naar de meest verdienstelijke afstuderende student Grafische en Digitale Media. AP Hogeschool reikte de professionele jury een shortlist van vijf uitmuntende bachelorproeven aan die zorgvuldig beoordeeld werden op basis van creativiteit, innovatie, professionaliteit en grafische skills.

Een persoonlijk verhaal bracht winnaar Kelly Berghman op het idee voor haar bachelorproef. “Ik ben al jaren gastouder voor honden die later bij vzw Dyadis opgeleid worden tot assistentiehonden voor mensen met een beperking”, zegt Kelly, “de vzw is een prachtig initiatief en ik wou hen helpen om hun verhaal ook online beter onder de aandacht te brengen”.  

Online communicatiestrategie

Zes maanden lang werkte Kelly aan een online communicatieplan en toetste die telkens in de praktijk: “Ik kreeg carte blanche van Dyadis en kon mijn digitale strategie meteen toepassen op de Facebookpagina en op een gloednieuwe website. Op die manier kon ik onmiddellijk de balans maken wat werkt en wat niet en dit afstemmen op de noden van het publiek”, aldus Kelly. Het gewenste effect kwam er sneller dan verwacht, haar Facebookposts werden meteen een succes. “Honden hebben natuurlijk een zekere aantrekkingskracht, dus ik heb hierop ingespeeld”, lacht ze. Zo filmde ze de alledaagse activiteiten van de honden of legde interviews af met de mensen met een ziekte of beperking.

Haar kwalitatief hoogstaand onderzoek naar de beste manier om de vzw online een boost te geven, deed de jury niet twijfelen: “Nog te weinig grafische bedrijven zijn bezig met een gerichte marketing aanpak uit het oogpunt van de klanten”, aldus de jury. “Haar uitgangspunt en doelstelling, aanpak en realisatie zijn eveneens perfect toepasbaar op een printmedia onderneming”.

 De studente waardeert de erkenning, en is daarnaast vooral blij dat de vzw nu meer in de spotlight staat: “Ik koos voor een casestudie die nauw aan mijn hart ligt, de voldoening na deze geslaagde marketing is dus enorm”.

 

-----EINDE PERSBERICHT------

 

Perscontact: Marijke De Bie , marijke.debie@ap.be , 0476 781 786

Gerelateerde artikels