Skip to main content

Immersive Lab en Data Driven Strategies in gesprek met KMO's

VOKA

Op vrijdag 10 december 2021 organiseerde VOKA Antwerpen-Waasland een rondleiding en matchmakingevent voor KMO's op AP Hogeschool. Waarom? Om te tonen hoe KMO's laagdrempelig aan de slag kunnen gaan met datatechnologie enerzijds en virtual en augmented reality en 3D-scanning anderzijds. Ze vonden daarom de perfecte locatie terug bij AP Hogeschool: het Immersive Lab, een experimenteerruimte voor nieuwe en immersieve technologieën.

AP-experten Wannes Heirman en David Walewijns legden uit waarom data-gedreven strategieën meerwaarde bieden voor een KMO. Ze verklaarden wat Big Data net is en wat de rol hiervan kan zijn in het bereiken van doelen. Ze gaven advies over bepaalde platformen, beslissingen, de rol van GDPR en data-analysetechnieken.

Daarna gaven AP-experten Silvia Van Aken en Wes Nijssen een rondleiding in het Lab en beschreven ze de meerwaarde en voordelen van immersive storytelling. Ze verklaarden hoe VR gebruikt kan worden bij sensibilisering en gedragsverandering en hoe je deze effecten kan meten. Daarnaast scanden ze een ondernemer in met de photogrammetry, om zo een volledige 3D-avatar te genereren. 

Dankzij de VOKA Digihub kunnen onze experten advies en ondersteuning bieden aan KMO's in de provincie Antwerpen met een korting van maar liefst 70% op de kostprijs.

Interesse? Mail dan naar dds@ap.be voor advies rond datastrategieën en naar immersivelab@ap.be voor advies rond virtual en augmented reality.

D

Gerelateerde artikels