Skip to main content

Marktonderzoek voor Procurios

Marktonderzoek Data Driven Strategies

Binnen dit project onderzoekt het DDS-team waarom een organisatie die een innovatief, online, alles-in-één-platform (waaronder CMS, CRM, fundraising, invoicing… ) aanbiedt, nog niet is kunnen doorbreken op de Vlaamse afzetmarkt. Op basis van een marktonderzoek bij bestaande en potentiële klanten wordt een campagnestrategie ontwikkeld. Deze moet bijdragen aan een sensibilisering van potentiële klanten over het alles-in-één-platform. Bijgevolg geven we advies over hoe de organisatie zich beter kan positioneren ten aanzien van de huidige concurrenten.

De doelstellingen voor dit onderzoek zijn duidelijk en gericht op twee verschillende doelgroepen, namelijk:

  1. Bestaande klanten: Aan de hand van een onderzoek bij bestaande klanten gaan we in kaart brengen (i) hoe ze met de organisatie in contact zijn gekomen, en (ii) welke factoren hen hebben overtuigd om over te schakelen op het vooruitstrevende systeem van de organisatie.
  2. Potentiële klanten: Op basis van de data van het onderzoek bij bestaande klanten, werken we een tweede onderzoek uit. Hier gaan we onderzoeken (i) waarom het innovatieve platform in Vlaanderen niet zo gekend is, en (ii) wat potentiële klanten kan overtuigen om hun huidig systeem in te ruilen voor dat van de organisatie. Alle vergaarde data zullen uiteindelijk gebruikt worden om een campagne te creëren zodat de organisatie zich beter kan positioneren in de afzetmarkt.