Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Zelf aan de slag en STEM op school’ - vervolgtraject

Leerlingen in STEM-klas

Het vervolgtraject bestaat uit 2 sessies georganiseerd op twee halve dagen. In het vervolgtraject worden leerkrachten enerzijds uitgedaagd om zelf een STEM-opdracht te ontwikkelen en uit te voeren in de klaspraktijk. In de eerste sessie reiken we handvatten aan om zelf een STEM-activiteit te ontwerpen. Tussen de eerste en de tweede sessie voer je een STEM-activiteit uit in jouw klas. In de tweede sessie is er dan een terugkoppeling en worden ervaringen en activiteiten uitgewisseld.

Dit traject is bedoeld voor leerkrachten die reeds de basisvorming volgden of die de basis van STEM reeds goed in de vingers hebben (kennis over en toepassingen op het didactisch kader van STEM).

Dit vervolgtraject wordt in het schooljaar 2024-2025 twee keer georganiseerd (in eerste semester en in het tweede semester). In elk traject kunnen 20 leerkrachten deelnemen.

Ik schrijf me in!